У Східному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Електронні податкові сервіси» за участю начальника відділу податкових сервісів Сергія МУЛІНА.
Під час сеансу платники отримали відповіді на наступні питання:
Питання: Хто зобов’язаний вести облік товарів за формою затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 03 вересня 2021 року N 496?
Відповідь: Фізичні особи-підприємці, які є платниками єдиного податку, та які провадять діяльність з реалізації:
технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
лікарських засобів;
виробів медичного призначення;
ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Питання: Які переваги отримає платник податків при використання РРО/ПРРО?
Відповідь:
- можливість підключення до РРО/ПРРО вагів;
- можливість зменшення ціни для привілейованих клієнтів;
- можливість вести облік товарів;
- можливість формування звітності за любий період;
- сканування штрих-коду для отримання ціни товару з бази даних;
- можливість фіксувати дату, час та деталі розрахунків;
- фіксація форми оплати;
- можливість підрахунку будь-яких податків та знижок.
Питання: Як внутрішньо переміщеній особі, провести зміни до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків?
Відповідь: Фізичні особи – платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін. Відомості подаються шляхом подання Заяви за формою №5ДР та документа, що посвідчує особу.
Щоб заповнити та подати Заяву, потрібні:
- документ, що посвідчує особу, та інші документи, які підтверджують зміну його даних;
- для підтвердження місця проживання – витяг з реєстру територіальної громади / паспорт у формі книжечки/ тимчасове посвідчення громадянина України;
- для внутрішньо переміщених осіб – довідка про взяття на облік.
Важливо: При поданні Заяви за формою № 5ДР до податкового органу потрібно надати оригінали та копії всіх документів, використаних для її заповнення (оригінали після перевірки повертаються).
Заяви до податкового органу надаються:
у паперовій формі:
1. Особисто – до будь-якого податкового органу.
2. Через представника, при цьому необхідно мати:
- документ, що посвідчує особу представника,
- документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням),
- довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред'явлення повертається).
в електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) через:
1. Електронний кабінет платника податків (cabinet.tax.gov.ua).
2. Мобільний застосунок «Моя податкова».
Якщо фізична особа бажає подати Заяву про внесення змін до ДРФО в електронній формі, необхідно в Електронному кабінеті платника податків в меню «ЕК для громадян» створити заяву за Формою №5ДР (F1314701) додати копії необхідних документів, підписати її ЕЦП та надіслати до контролюючого органу ДПС.
Також в Електронному кабінеті платника податків є:
- доступ до реєстраційних даних;
- доступ до загальної інформації про об’єкти оподаткування;
- доступ до повідомлень про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР);
- функціонал для подання декларації про майновий стан і доходи;
- розділ для направлення запиту та отримання відомостей про суми виплачених
доходів;
- можливість подання заяви на включення/внесення змін/виключення з Реєстру
волонтерів.
Питання: Підкажіть, які існують сервіси в ДПС за допомогою яких, платники податків та громадяни можуть отримати електронні послуги без особистих візитів до територіальних контролюючих органів?
Відповідь: ДПС України постійно проводить курс цифровізації та мобільності отримання податкових послуг платниками податків за допомогою електронних сервісів. На теперішній час розроблено декілька електронних сервісів за допомогою яких платники податків та громадяни у будь який зручний час (працює 24/7) можуть отримати запитувану інформацію. Всі сервіси безкоштовні та працюють цілодобово через мережу інтернет.
«Моя податкова».
Це мобільний додаток який встановлюється на телефон з операційною системою Android або iOS. Завантажити його на смартфон можливо через застосунок App Store або в Google Play. Частина сервісів у за стосунку «Моя податкова» доступна без ідентифікації, а саме: пошук фіскального чеку або акцизної марки. Інші сервіси доступні після ідентифікації знов таки за допомогою онлайн ідентифікації з використанням файлового або хмарного цифрового електронного підпису. Після чого користувач отримує доступ до інформації про адресу реєстрації, адресу фактичного місця реєстрації, об‘єкти оподаткування, отримані повідомлення про обов‘язок сплатити податкові зобов‘язання. Перегляд інформації про стан розрахунків з бюджетом, отримання інформації про суми виплачених доходів. Подати заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб або державну реєстрацію в цьому реєстрі. Також за допомогою застосунку користувач може подати податкову декларацію про майновий стан і доходи. Сплатити податки. Подати заяву на включення або виключення з реєстру волонтерів.
«Електронний кабінет»
Перевагами Електронного кабінету є те що він безкоштовний, працює цілодобово через мережу інтернет, не потребує додаткового встановлення програмного забезпечення та налаштувань. Електронний кабінет пропонує понад 130 сервісів, які постійно оновлюються та удосконалюються. Складається з двох частин:
Відкрита частина. Доступ до відкритої частини і сервісів мають усі користувачі без ідентифікації особи. В даній частині користувач отримує: Дані про взяття на облік платників податків, Реєстр платників ПДВ, Дані реєстру страхувальник, Дані реєстру платників єдиного податку, Дані платників акцизного податку з реалізації пального, Дані реєстру неприбуткових установ та організацій, пошук фіскального чеку, пошук марки акцизного податку, податковий календар, бланки податкової звітності, інформацію щодо термінів сплати податків, зборів та обов‘язкових платежів, контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.
Проте слід зазначити що на період дії воєнного стану доступ до публічних реєстрів можливий тільки після ідентифікації.
Приватна частина. Доступ до приватної частини здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн в один із наступних способів або через використання кваліфікованого електронного підпису (отриманого у будь-якого кваліфікованого надавача електронних послуг), за допомогою «Дія підпис» та за допомогою хмарного кваліфікаційного електронного підпису або через інтегровану систему електронної ідентифікації id.gov.ua. Це або банкінг або Mobile ID.
У приватній частині користувачі мають доступ до особистої інформації, реєстраційних та облікових даних, доступ до стану розрахунків з бюджетом, формування електронних витягів, електронне листування з органами ДПС, подання звітності в електронному вигляді, сплату податків, реєстрацію податкових та акцизних накладних або коригування до них.)
Чат-бот InfoTAX у месенджері Viber.
Підключити чат-бот InfoTAX та отримати електроні сервіси можливо через месенджер Viber. Для доступу необхідно в месенджері знайти «InfoTAX», у якому перейти за посиланням до Електронного кабінету для ідентифікації. Ідентифікації в системі реалізована через електронний цифровий підпис, або за допомогою послуги BankID, MobileID.
Через месенджер платник податків має можливість отримати інформацію про результати обробки документів, строки подання звітності та строки сплати, стан розрахунків з бюджетом (борг, борг за узгодженими зобов‘язаннями, залишок несплаченої пені та переплата), реєстраційні та облікові дані (реєстраційні дані, рахунки, об‘єкти, єдиний податок, реєстр ПДВ, реєстр ЄСВ та реєстр акцизного податку), накладні (ЄРПН, ЄРАН та аналітика). Також є повна інформація про СЕА ПДВ та СЕА РПСЕ (залишок на рахунку СЕА ПДВ / СЕА РПСЕ, суму накл. СЕА ПДВ / СЕА РПСЕ, суму митн. СЕА ПДВ / СЕА РПСЕ, суму овердрафту та суму перевищення).