Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Щодо питань розділу «подання таблиці даних платників податку»: що необхідно знати?

, опубліковано 24 квітня 2023 о 13:37

Які документи, крім пояснень, слід додавати до таблиці даних платника податку?

Відповідно до пункту 14 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність. Крім пояснень надано можливість платникам надавати копії документів для підтвердження достовірної інформації, зазначеної в таблиці даних. Зокрема, проте не виключно, платником надається інформація про основні фонди, які використовуються у виробничій діяльності, джерела їх походження та документальне підтвердження придбання/оренди тощо.

Чому в таблиці даних платника не можна зазначати коди УКТЗЕД продукції, яка буде вирощуватись в майбутньому? Чи можна подавати таблицю даних платника податку «на випередження» щодо продукції, яка на разі виготовляється/вирощується?

Отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника податку права навести у таблиці даних платника податку інформацію щодо товарів відносно яких вона отримана.

Яких типових помилок допускаються платники податку при заповненні таблиць даних платника податку?

Типовими помилками при заповненні таблиці даних платника податку є: заповнення всупереч п. 13 Порядку № 1165; зазначення кодів товарів згідно з УКТЗЕД в такому порядку, що неможливо прослідкувати зв'язок між кодами придбання і кодами постачання; зазначення кодів КВЕД, яких немає в реєстраційних даних платника; подання таблиці даних платника податку без пояснення з посиланням на податкову та іншу звітність суб’єкта господарювання.

Вплив показників позитивної податкової історії на прийняття рішення комісією регіонального рівня про врахування таблиці даних платника податку

Таблиця даних платника податку - це інформація про специфіку його діяльності. Подання таблиці даних платника податку до контролюючого органу є беззаперечним правом платника податку, без факту зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, направлення письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація якої/якого зупинена в Реєстрі тощо. Рішення комісій регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі про неврахування таблиці даних платника податку не повинно ґрунтуватись на підставі відсутності показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Обґрунтування прийнятого рішення повинно базуватись на комплексному аналізі діяльності платника, реальність здійснення операцій, ланцюг руху товару (роботи/послуги), структуру сформованої суми ліміту в системі електронного адміністрування ПДВ, рівень сплати платежів до бюджету тощо.

Яким чином підприємство може упередити співпрацю з ризиковим контрагентом, щоб в майбутньому не мати проблем з врахуванням таблиці даних платника податку?

Відповідно до пп. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Кодексу платник податків має право на нерозголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника без його письмової згоди та відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов’язків, крім випадків, коли це прямо передбачено законами.

Відповідно до пп. 21.1.6 п 21.1 ст. 21 Кодексу передбачено, що посадові та службові особи контролюючих органів зобов’язані не допускати розголошення інформації з обмеженим доступом, що одержується, використовується, зберігається під час реалізації функцій, покладених на контролюючі органи. Відтепер у приватній частині Електронного кабінету платник податків може надати згоду на отримання інформації про себе контрагентом. У режимі «Згода на передачу інформації контрагенту» меню «Згода на передачу інформації» платнику податків: вказати код контрагента; визначити вид інформації; надати згоду. У меню «Інформація про бізнес-партнера» контрагенту: переглянути інформацію, сформувати витяг.

Чому комісії регіонального рівня не враховують таблиці даних платника податку без зупинення реєстрації податкових накладних?

Подання таблиці даних платника податку до контролюючого органу є беззаперечним правом платника податку, без факту зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, направлення письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація якої/якого зупинена в Реєстрі тощо.

Чи можуть комісії регіонального рівня прийняти рішення про врахування таблиці даних платника податку, якщо стосовно такого платника прийнято рішення про відповідність п. 8 критеріїв ризиковості платника податку?

При прийнятті рішень про врахування/неврахування таблиць даних платника податку комісії регіонального рівня зобов’язані аналізувати надані підтверджуючі документи платником, реальність здійснення операцій, ланцюги руху товару (роботи/послуги), структуру сформованої суми ліміту в системі електронного адміністрування ГТДВ, рівень сплати платежів до бюджету тощо. При цьому не повинні приймати рішення про неврахування таблиці даних платника виключно на підставі факту відповідності суб’єкта господарювання п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Нормами пункту 19 Порядку № 1165 встановлено, що комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку, зокрема, якщо стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, визначених у пунктах 1-5 додатку 1 цього Порядку.

Чи прийме комісія регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, якщо згідно рішення даної комісії таблиця даних платника податку неврахована?

Нормами Порядку № 1165, Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 за № 1245/34216 зі змінами (далі - Порядок № 520) не передбачено зворотного взаємозв’язку між прийняттям рішень комісіями регіонального рівня про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації та прийняття рішень комісіями контролюючих органів за результатами розгляду таблиць даних платника податку.

Як можна додавати коди товарів/послуг згідно з УКТЗЕД/ДКПП в уже прийняту таблицю даних платника податку? Для цього варто подавати ще одну таблицю даних? Якщо так, то які коди варто вказувати: і старі, і нові, чи лише ті, що додаються до попередніх?

Таблиця даних платника податку складається за тими операціями, які є типовими. Отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника податку права навести у таблиці даних платника податку інформацію щодо товарів відносно яких вона отримана.

Коди послуг (ДК 016-2010) повинні містити від 5 до 14 знаків (крапка теж рахується як знак). Коди в податкових накладних/розрахунках коригування також мають вказуватися у такому ж вигляді, у якому вони були наведені в таблиці даних платника податку. Якщо на послуги був 5-значний код, то такий же 5-значний код повинен використовуватись і в податкових накладних/розрахунках. У разі значної кількості видів діяльності доцільно подавати окремі таблиці для основних і неосновних видів діяльності. Діяльності можна поділити за групами та відобразити інформацію по них окремо. На один вид діяльності слід обмежитися п’ятьма кодами і вказати тільки основні товари/послуги, які постачаються. Якщо треба більше — краще теж розробити окремі таблиці. Якщо таблиця даних платника податку з певними кодами уже була прийнята, то в інших таблицях даних платника податку їх дублювати не потрібно. Таблиця даних платника податку може містити не більше 6 видів діяльності (кодів КВЕД) і не більше 5 кодів товарів/послуг на кожний вид діяльності. Якщо треба більше — подаємо ще одну або кілька таблиць даних. Якщо товари/послуги були придбані у неплатника ПДВ, то тоді коди УКТЗЕД/ДКПП треба підібрати та вказати самостійно. Якщо додалися нові коди за новими видами діяльності - подаємо нову таблицю даних. У ній повторювати минулі коди не потрібно, вони залишаються діючими. Електронна форма таблиці (ідентифікатор] (р) 1312303) передбачено обмеження в 99 рядків. Тому рекомендуємо відображати в таблиці даних платника податку коди тих товарів (послуг), які найчастіше придбаваються платником та/або реалізуються.

Звертаємо увагу, що нормами Порядку № 1165 не передбачено алгоритму добавляння кодів товарів/послуг УКТЗЕД/ДКПП до вже врахованої таблиці даних платника податку. Дублювання даних у таблицях даних платника податку не допускається. Тобто коди товарів/послуг, які були зазначені в раніше прийнятій таблиці, не потрібно повторювати в наступних таблицях.

Яким чином суб’єкту господарювання дізнатися про причини неврахування таблиці даних платника податку?

Відповідно до пункту 17 Порядку № 1165 у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов’язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип  операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

В який термін розглядається таблиця даних платника податку комісією регіонального рівня? Протягом якого строку комісія центрального рівня може скасувати враховану таблицю даних платника податку?

Відповідно до пункту 15 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після її отримання.

Відповідно до пункту 40 Порядку № 1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Нормами Порядку № 1165 не передбачено граничних термінів прийняття рішень про неврахування таблиць даних платника податку комісією центрального рівня.

Чому комісією регіонального рівня прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку, поданої з ідентичними кодами товарів/послуг згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку?

Пунктом 12 Порядку № 1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою. Відповідно до пункту 13 Порядку № 1165 у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Департамент звертає увагу, що таблиця даних платника податку подається платниками податків з метою упередження зупинення податкових накладних/розрахунків коригування.

В той же час, таблиця даних платника податку передбачає, що платник податків буде здійснювати постачання (продаж) товарів/послуг, технічні, якісні та/або інші характеристики яких буде змінено, тобто відмінних за кодами УКТЗЕД/ДКПП від тих,  які платник податків отримує/придбаває.

Подання таблиці даних платника податку за своїм видом діяльності, яким передбачено постачання (продаж) товару/послуги, що підприємство отримує/придбаває, не є необхідністю.

Чи вважається операції з придбання платником нетипових товарно-матеріальних цінностей ризиковими при прийнятті рішення комісією регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку?

Відповідно до пункту 14.1.221 статті 14 Кодексу ризик - ймовірність недекларування (неповного декларування) платником податків податкових зобов язань, невиконання платником податків іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Пунктом 2 Порядку № 1165 передбачено, що ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпункту «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Кодексу за наявності об’єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов’язку.

Таким чином, якщо платник податку дотримується вимог норм Кодексу та Порядку № 1165, то така діяльність платників податків не вважається ризиковою.