Законом України від 15.03.2022 р. № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» передбачено низку змін до податкового законодавства, які покликані стимулювати розвиток бізнесу на час воєнного стану.
Підприємці, які втратили склади, виробництва чи магазини внаслідок бойових дій, не платитимуть ПДВ зі знищеного товару.
Суб'єкти господарювання зможуть включити до податкового кредиту з ПДВ суми, за якими ще не зареєстровані податкові накладні, але наявні первинні документи. Такі накладні треба буде зареєструвати впродовж 6-ти місяців після припинення воєнного стану.
Окрім того подовжується дія ліцензій на підакцизну продукцію. Ліцензії, за які не сплачено черговий платіж чи ліцензії, у яких закінчився термін дії, не анульовуватимуться. Натомість сплата чергових платежів та продовження дії ліцензії є обов’язковою протягом 30 днів після закінчення воєнного стану.
До припинення воєнного стану платникам податків дозволено ввезення та реалізацію тютюнових виробів, маркованих марками акцизного податку, які були надруковані за межами митної території України, за умови, якщо на офіційному вебпорталі ДПС буде інформація про відсутність можливості забезпечити продаж марок акцизного податку.
На період воєнного стану є можливим використання суб’єктами господарювання банківських рахунків, без взяття їх на облік у податковому органі.
Для фізичних осіб-підприємців та юросіб з оборотом до 10 млрд грн передбачена можливість сплачувати єдиний податок з обороту в обсязі 2% за правилами, встановленими для 3-ї групи платників єдиного податку, тобто із звільненням від податку на прибуток, ПДВ та інших платежів. Також зняті обмеження за кількістю робітників та за видами діяльності (окрім підакцизних товарів та грального бізнесу).
Поряд із тим, для ФОП 1-ї та 2-ї груп сплата єдиного податку стає добровільною.
Також на період дії воєнного стану зупиняється перебіг всіх строків, визначених ПКУ.