Східне міжрегіональне управління ДПС
по роботі з великими платниками податків
Ключові слова
Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua

Загальна характеристика і основні положення Законопроекту від 02.06.2021 р. № 5600, якими пропонується внести зміни в частині акцизного податку

, опубліковано 19 липня 2021 о 14:50

Законопроектом  від 02.06.2021 р. № 5600 “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень” від 02.06.2021 р. № 5600 (далі - законопроект № 5600) вносяться зміни до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів, якими пропонується внести зміни в частині акцизного податку:

в частині реалізації підакцизних товарів:

Для цілей оподаткування акцизним податком з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів зіпсовані, знищені товари, або товари, наявність чи місцезнаходження яких не підтверджено таким суб'єктом господарювання, в тому числі такі товари, нестача яких виявлена за результатами інвентаризації, проведеної суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі (у тому числі на вимогу контролюючого органу, надану згідно з підпунктом 20.1.9 пункту 20.1 статті 20  Податкового Кодексу під час перевірки контролюючим органом), вважаються проданими безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання. Ця норма не застосовується до випадків, передбачених пунктом 216.3 статті 216  Податкового Кодексу.

 в частині індексації ставки акцизного податку:

-    збільшити на 5% ставки акцизного податку на алкогольні напої.

Крім того, проектом  пропонується змінити підходи до визначення одиниці виміру ставки акцизного податку на пиво.

У законопроекті пропонується діючу ставку акцизу за 1 л пива, замінити на ставку за 1 л 100% спирту.

В частині акцизного податку:

-  скасувати пільгу з акцизного податку для платників, які здійснюють постачання електричної енергії (когенераційної та/або з відновлювальних джерел);

-   скасувати процедури призупинення ліцензій на виробництво та обіг підакцизних товарів, одночасно уніфікувавши та доповнивши підстави для анулювання ліцензій;

-  обмежити накопичення запасів тютюнових виробів перед підвищенням ставок акцизного податку, а саме встановити сплату акцизного податку із застосуванням коефіцієнта 1,5 за реалізацію на внутрішній ринок та/або ввезення на митну територію України тютюнових виробів у розмірі, що перевищує 115% середньомісячного обсягу реалізації на внутрішньому ринку такої продукції або її ввезення таким підприємством-виробником та/або імпортером за попередні дев’ять місяців;

-  запровадити звітування тютюново-ферментаційними заводами про обсяги імпорту, виробництва та обігу тютюнової сировини. Такий звіт прирівнюється до податкової декларації для цілей застосування норм цього Кодексу щодо проведення перевірок та притягнення до відповідальності за вчинення податкових правопорушень;

- перенести на виробників та/або імпортерів тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які здійснюють їх реалізацію для цілей оподаткування акцизним податком з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів за ставкою визначеною підпунктом 215.3.10 пункту 215.3 статті 215 Податкового  Кодексу, який на сьогодні сплачують суб’єкти роздрібної торгівлі.

«Метою законопроекту є забезпечення збалансованості бюджетних надходжень шляхом підвищення ефективності використання економічних ресурсів країни, а також усунення прогалин чинного законодавства», - зазначив керівник Східного МУ Богдан Катрушин.