Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Східному управлінні відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з актуальних питань по оподаткуванню ПДВ

, опубліковано 12 липня 2021 о 13:56

Сьогодні відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» за участю в. о. заступника начальника Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Юрія Назаренка на тему: «Актуальні питання з оподаткування ПДВ».

Надаємо увазі читачів найактуальніші запитання та відповіді на них.

Питання:   Не сформовано Тимчасовий реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ поданих до 01.02.2016 р., які не відшкодовані станом на 01.01.2017 та по яких є судові ухвали на користь платників податків.

Відповідь:   Пунктом 56 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України визначено, що до 01 лютого 2017 року центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, формує у хронологічному порядку надходження заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поданих до 1 лютого 2016 року, за якими станом на 1 січня 2017 року суми податку на додану вартість не відшкодовані з бюджету. Формування, ведення та офіційне публікування тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, зазначеного у цьому пункті, здійснюється у порядку, визначеному статтею 200 Кодексу.

На сьогодні жодним нормативно-правовим актом не передбачено механізму відшкодування сум ПДВ, включених до тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, та структури такого реєстру. Кабінетом Міністрів схвалено зміни Кодексу, які врегульовують порядок відшкодування сум податку на додану вартість за заявами, поданими до 1 лютого 2016 року та за якими суми ПДВ станом на 1 січня 2017 року не були відшкодовані. Проект Закону «Про внесення змін до підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування» (реєстр. № 7518 від 19.01.2018) знаходиться на розгляді у Верховній Раді України.

Питання: В які терміни платник податків отримає суму задекларованого бюджетного відшкодування ПДВ на свій поточний рахунок?

Відповідь: Відповідно до пункту 200.10 Податкового кодексу України термін проведення камеральних перевірок за заявами платників про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ складає 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації. Платники податку отримують таке бюджетне відшкодування у разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки.

У випадках визначених пунктом 200.11 Податкового кодексу України  контролюючий орган має право провести документальну перевірку платника податків протягом 60 календарних днів, що настають за граничним строком подання  податкової декларації. Платники податку отримують таке бюджетне відшкодування у разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами документальної перевірки.

Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування та інформація про узгодженість бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

На підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування перераховує таку суму з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок податку в обслуговуючому банку протягом 5-ти операційних днів.

Таким чином, відшкодування ПДВ здійснюється в межах 2-х місяців.

Питання:  

Підприємству ТОВ «А» (Продавець) було відмовлено у  реєстрації розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за ознакою, передбаченою пунктом 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Підставою для складання РК слугувало часткове повернення товару від ТОВ «Б» (Покупець). Який пакет підтверджуючих документів  необхідно надати податковому органу?

Відповідь:

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр) визначений Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року N 520 (далі – Порядок). Згідно з пунктом 5 Порядку перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

В той же час, наголошуємо, що вищенаведений перелік документів не є вичерпним та береться до уваги комісією регіонального рівня при прийнятті рішення щодо реєстрації або відмови в реєстрації ПН/РК в Реєстрі зокрема, але не виключно.

Тому, з огляду на те, що причиною для складання РК слугувало повернення товару, члени комісії регіонального рівня при прийнятті рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації ПН/РК в Реєстрі  насамперед звертають увагу на наявність первинних документів, що підтверджують факт реалізації та повернення товару. Крім того, з метою проведення аналізу фактичних обставин проведеної господарської операції виникає потреба в перевірці документів щодо транспортування ТМЦ. Також, в поясненнях до Повідомлення мають бути зазначені причини здійснення повернення товару.

Питання:  

Підприємством ТОВ «А» (Продавець) складено розрахунок коригування на повернення передплати від ТОВ «Б» (Покупець), реєстрація якого в Єдиному реєстру податкових накладних була зупинена відповідно до пункту 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Які необхідно надати підтверджуючі документи та  на що потрібно звернути увагу?

Відповідь:

Передусім, важливо ознайомитися з нормативно-правовим актом, що регламентує питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних – це   Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року N 520.

В переліку документів, наданих до перевірки, насамперед мають бути такі, що підтверджують факт передоплати та повернення грошових коштів.

При підготовці документів необхідно звернути увагу на наявність завірених належним чином розрахункових документів. Так, згідно з п. 2.14 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 (зі змінами) платіжне доручення засвідчується підписом відповідального виконавця та відбитком штампу банку, з відміткою про дату надходження та дату виконання платіжного доручення.