Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Новації щодо Порядку функціонування Електронного кабінету

, опубліковано 21 травня 2021 о 15:18

Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків інформує про законодавчі зміни щодо Порядку функціонування Електронного кабінету.

З метою вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві наказом Міністерства фінансів України від 18.03.2021 № 159 (далі – наказ 159) внесено зміни до Порядку функціонування Електронного кабінету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 року №637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за №942/30810.

Електронний кабінет це сукупність інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС, що забезпечує електронну форму взаємодії між платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами з питань реалізації прав та обов'язків, визначених Податковим кодексом України (далі – Кодекс) та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання Кодексу та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Взаємодія платника податків з контролюючими органами реалізується через портальне рішення для користувачів, робота в якому здійснюється онлайн (через мережу Інтернет у режимі реального часу) та не вимагає обов'язкового використання спеціалізованого клієнтського застосування. А також, через програмний інтерфейс (API), що дає змогу реалізувати повноту функціоналу Електронного кабінету та інші засоби, бази даних, реєстри, що ведуться в електронному вигляді, інформаційні, телекомунікаційні, інформаційно-телекомунікаційні системи ДПС.

Наказом 159 доповнено Порядок функціонування Електронного кабінету пунктом щодо можливості листування контролюючих органів через Електронний кабінет з платниками податків, які подають звітність в електронній формі, таабо пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, та які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет.

При цьому, даним документом визначено, що для листування з ДПС в електронній формі  платнику податків необхідно подати заяву  про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку. А для завершення листування - платник податків один раз протягом року може надіслати через електронний кабінет заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку.

Крім того, наказом 159 передбачено, що ДПС повинна розміщувати на своєму офіційному вебпорталі повідомлення про виявлені технічні та/або методологічні помилки чи технічний збій в роботі Електронного кабінету із зазначенням дати та часу їх початку та повідомлення про їх усунення із зазначенням дати та часу їх завершення.

Але, звертаємо увагу, що цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.